top of page

Motivația, față în față cu frigiderul: cum slăbim după sărbători


masa de pasti

Frigiderul e încă plin de mâncare, chiar și după cele câteva zile de răsfăț (dezmăț?). Cu vinovăție te uiți la toate opțiunile disponibile. Pendulezi între “o dată pe an e Paștile”, “oricum nu-mi place risipa” și “de azi mă întorc la dietă”. Respiră adânc. Suntem toți aici, cu tine. Cu aceeași dilemă, același sentiment de vinovăție. Poate și cu o ușoară durere de stomac. Ce alegem?

 

Cum slăbim după sărbători

 

Cu înțelegere și compasiune. Da, au fost câteva zile în care am mâncat diferit sau poate mai mult decât ne-am fi dorit. Să înțelegem că acest lucru nu este o greșeală, ci un comportament normal pe care ni-l permitem. Câteva zile pe an nu strică o dietă echilibrată ținută în celelalte 350 și de zile. Sănătatea înseamnă și pauze, și diversitate.

Și chiar dacă cele câteva zile au trecut, e important să continuăm într-un mod echilibrat, fără schimbări drastice sau fără să excludem categorii întregi de alimente.

Nu este o soluție să luăm pur și simplu toată mâncarea rămasă și să o aruncăm, cu promisiunea că nu ne mai vedem până la anul. Cheia este să fim echilibrați, nu să ne privăm de orice plăcere. Altfel, vedem mâncarea nu ca pe o sursă de hrană pentru organism, ci ca pe o recompensă.


Merităm mâncare bună și fără să alergăm maratoane

Merităm mâncare bună și fără să alergăm maratoane, și fără să ținem post cu apă 7 zile.

Cu alte cuvinte, nu trebuie să ne pedepsim pentru cele două zile de relaxare cu o dietă imposibil de ținut sau cu antrenamente ultra-solicitante, pentru că nu vom obține un rezultat pozitiv.

 

Cum ne regăsim motivația?

 

Poți să vezi această perioadă ca un nou început. Acordă-ți câteva momente de instrospecție și pune-ți întrebări. Am fost la dietă (strictă), am fost și relaxat/ă cu privire la ea. Ce învăț din aceste două situații? Cum se simte corpul meu? Care este starea mea de spirit?

De multe ori, răspunsul poate fi motivația pentru un nou început: Sunt gata să încep un nou ciclu de alimentație echilibrată, cu mai multă atenție la ce are nevoie corpul meu și la cum să simt mâncând anumite alimente.

 

Cum ne alcătuim noul plan (alimentar)?

 

Concentrează-te pe alimentele și nutrienții de care ai nevoie, nu pe ceea ce trebuie să eviți. Știm deja că e recomandat ca fiecare masă să includă o sursă de proteine. Deci nu arunca încă ouăle roșii – le poți transforma într-o salată delicioasă pentru micul dejun. Și mici friptura de miel. O poți consuma la prânz, cu o porție generoasă de salată.

 

Profită de timpul liber pentru a face mai multă mișcare. Zilele libere pot însemna plimbări lungi în natură sau o ocazie perfecta de a trece peste cei 10.000 de pași zilnici.

 

Bucură-te de diversitatea anotimpului – urmează sezonul verdețurilor, așa că ai noi opțiuni delicioase și sănătoase.


Acordă-ți timp și nu te pedepsi!


Acum e un moment prielnic să începi programul Ikanos unde vei avea parte nu doar de o dietă potrivită care să te ajute să scapi de kilogramele în plus până la vară dar și de un întreg sistem de sprijin care te va ajuta să conștientizezi micile (și marile) greșeli și să iți ții motivația vie.




 

 

 

 

 

 

 

 

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page